تبلیغات

ورود کاربران

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 713
    کل نظرات کل نظرات : 1
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 2
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 58
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 15
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 53
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 14
    بازدید هفته بازدید هفته : 104
    بازدید ماه بازدید ماه : 920
    بازدید سال بازدید سال : 8,925
    بازدید کلی بازدید کلی : 123,417

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.118.135.250
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : جمعه 28 اردیبهشت 1403

از پوست خود در مقابل نور کامپيوتر محافظت کنيد

از پوست خود در مقابل نور کامپيوتر محافظت کنيد

  يک متخصص پوست با اشاره به اينکه نورهاي ناشي از کامپيوتر و مهتابي داراي اشعه ماوراء بنفش هستند، گفت که اشعه ماوراء بنفش منعکس شده از نور کامپيوتر و مهتابي ميتواند موجب افتادگي، پيري و سرطان پوست شود بنابراين بايد افرادي که بيش از ۶ ساعت در برابر اين نور قرار مي گيرند از کرم هاي ضد آفتاب استفاده کنند.

 پايگاه خبري تحليلي پارس پرس | PARSPRESSدکتر امير هوشنگ احساني با تاکيد بر اينکه نور آفتاب، کامپيوتر و مهتابي داراي اشعه ماوراء بنفش است، افزود: طول موج هاي مختلف ناشي از نور کامپيوتر، مهتابي و آفتاب به سه قسمت A ، B و C تقسيم مي شوند که هريک از اين گروه ها با طول موج هاي مختلف مي توانند روي پوست انسان تاثيرات منفي داشته باشند.

وي در ادامه طول موج اشعه ماوراء بنفش گروه B را در حد متوسط دانست و تصريح کرد: با توجه به اينکه طول موج اين اشعه در گروه B بيشتر از ساير گروه ها است بنابراين خطر ايجاد سرطان پوست در اين گروه نيز بيشتر است. اين متخصص پوست همچنين پيري و افتادگي پوست را از مهم ترين عوارض اشعه ماوراء بنفش در گروه A عنوان کرد و گفت: طول موج اشعه اي که از گروه A استخراج مي شود بسيار بيشتر از دو گروه ديگر است که اين مسئله مي تواند در پيري و افتادگي پوست تاثير منفي داشته باشد.

وي همچنين در خصوص مضرات اشعه ماوراء بنفش ناشي از گروه C تاکيد کرد: طول موج اشعه هاي ناشي از گروه C ترکيبي از طول موج هاي گروه هاي اول و دوم را دارد و مي تواند مضرات هر دو گروه در اين اشعه ديده شود. دکتر احساني با تاکيد بر اينکه لامپ هاي مهتابي و نور کامپيوتر ميزان اشعه بالايي دارند، اظهار کرد: افرادي که براي مدت طولاني يعني بيش از شش ساعت در برابر نور اين وسايل قرار مي گيرند توصيه مي شود از ضد آفتاب استفاده کنند.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران، آسيب روي قرنيه چشم را از ديگر عوارض نور کامپيوتر و مهتابي برشمرد و افزود: لازم است افرادي که در برابر نور کامپيوتر و مهتابي قرار مي گيرند از عينک هاي آفتابي استفاده کنند. اين متخصص پوست در پايان توصيه کرد: کودکان به دليل اينکه پوست نازکي دارند لازم است درصورتي که در برابر نور آفتاب و يا کامپيوتر قرار مي گيرند از کرم هاي ضد آفتاب استفاده کنند.
*جام نيوز

 

« کپي برداري فقط با ذکر نام سايت مجاز مي باشد»


تاریخ ارسال پست: پنجشنبه 18 دی 1393 ساعت: 23:00
برچسب ها : ,,,,,,,,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش