تبلیغات

ورود کاربران

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 713
    کل نظرات کل نظرات : 1
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 2
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 44
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 15
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 40
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 14
    بازدید هفته بازدید هفته : 90
    بازدید ماه بازدید ماه : 906
    بازدید سال بازدید سال : 8,911
    بازدید کلی بازدید کلی : 123,403

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.143.1.57
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : جمعه 28 اردیبهشت 1403

خطرهاي استفاده از اينترنت هتل

خطرهاي استفاده از اينترنت هتل

 شايد تا به حال براي ماموريت کاري يا سفر تفريحي به کشور يا شهر ديگري رفته باشيد. هنگام ورود به هتل و پس از پر کردن برگه مشخصات فردي، اگر از اينترنت بي‌سيم هتل استفاده کنيد، هکرها را بيدار کرده‌ايد.

 پايگاه خبري تحليلي پارس پرس | PARSPRESS اين افراد از اقامت شما در هتل بيشتر از صاحبان هتل خوشحال خواهند شد. از سال ۲۰۰۸ به بعد گروهي از هکرها با نام Darkhotel به وجود آمده‌اند که در هتل‌هاي لوکس و چند ستاره يا اطراف آنها اقامت دارند. آنها با اولين اتصال مسافر به اينترنت بي‌سيم عمومي، با ارسال فايل‌هاي به‌روزرساني تحت نام‌هاي جعلي برنامه‌هاي معروف مانند Adobe Flash، Windows Messenger و Google Toolbar به رايانه شخصي افراد وارد مي‌شوند. در صورتي که به‌روزساني اين نرم‌افزارها را تائيد کنيد، اين فايل‌هاي آلوده شروع به کار مي‌کنند.


 شايد تا به حال براي ماموريت کاري يا سفر تفريحي به کشور يا شهر ديگري رفته باشيد. هنگام ورود به هتل و پس از پر کردن برگه مشخصات فردي، اگر از اينترنت بي‌سيم هتل استفاده کنيد، هکرها را بيدار کرده‌ايد. اين افراد از اقامت شما در هتل بيشتر از صاحبان هتل خوشحال خواهند شد.

  از سال ۲۰۰۸ به بعد گروهي از هکرها با نام Darkhotel به وجود آمده‌اند که در هتل‌هاي لوکس و چند ستاره يا اطراف آنها اقامت دارند. آنها با اولين اتصال مسافر به اينترنت بي‌سيم عمومي، با ارسال فايل‌هاي به‌روزرساني تحت نام‌هاي جعلي برنامه‌هاي معروف مانند Adobe Flash، Windows Messenger و Google Toolbar به رايانه شخصي افراد وارد مي‌شوند. در صورتي که به‌روزساني اين نرم‌افزارها را تائيد کنيد، اين فايل‌هاي آلوده شروع به کار مي‌کنند.

دزدي هکرها از اطلاعات شما

اين هکرها که هدفشان دزدي اطلاعات فني و بانکي سازندگان تجهيزات الکترونيکي، شرکت‌هاي داروسازي و لوازم آرايشي، طراحان خودرو، ارتش، ارگان‌هاي غيردولتي يا هر فرد ديگري است با آلوده کردن رايانه و نصب بدافزار‌ها به اين مهم دست مي‌يابند.

اين مهاجمان بعد از راهيابي به رايانه شخصي شما، با حوصله تمام مراحل زير را انجام مي‌دهند:

ـ با نصب Keyloggers که شبيه‌ساز کيبورد و موس است، همه حرکات قرباني ضبط و به هکرها منتقل مي‌شود.

ـ دزدي اطلاعات از روي هاردديسک شامل رمزهاي عبور مرورگرهاي اينترنتي، ايميل‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي.

ـ با نصب تروجان، محتواي سيستم شما و اطلاعات آنتي‌ويروس نصب شده اسکن و به سرور هکر ارسال مي‌شود.

ـ نصب بدافزار Dropper که ويروس‌ها را در آينده روي سيستم شما نصب مي‌کند.

ـ بدافزار دانلود اختصاصي روي رايانه شما نصب مي‌شود. فلسفه نصب چنين برنامه‌اي اين است که در صورتي که قرباني موفق به تشخيص اين حمله سايبري شد و شروع به از بين بردن اين ويروس‌ها کرد، هکر تا ۱۸۰ روز مي‌تواند رايانه قرباني را همچنان کنترل کند.

جالب اينجاست که اين مهاجمان در صورت انجام موفقيت‌آميز عمليات خود با دقت تمام، سرنخ‌ها و نشانه‌هاي به جا مانده را از رايانه قرباني
بدون فوت وقت، پاک مي‌کنند و هيچ‌گاه از اطلاعات يک قرباني دو بار استفاده نمي‌کنند. معمولا هيچ يک از قربانيان از اين حمله سايبري مطلع نمي‌شوند.

آمارها نشان مي‌دهد بيش از ۹۰ درصد قربانيان Darkhotel‌ها در هتل‌هاي کشورهاي آسيايي از جمله ژاپن، تايوان، چين، روسيه، کره‌جنوبي و امارات متحده عربي اقامت داشته‌اند، ولي حمله هکرها به مهمانان هتل‌ها به آنها محدود نيست و مواردي در اروپا و ايالات متحده آمريکا نيز مشاهده شده است.

مقابله با هکرها

هنوز مشخص نيست هکرها چگونه از ورود قربانيان خود به هتل‌ها و مراکز اقامتي آگاه مي‌شوند، ولي با رعايت چند نکته ساده مي‌توان از دستيابي آنها به اطلاعات با ارزشتان جلوگيري کنيد.

نخست اين‌که هنگام سفر و اتصال به اينترنت بي‌سيم فضاهاي عمومي تا حد ممکن از دانلود و به‌روزرساني برنامه‌هاي رايانه خود خودداري کنيد. پيشنهاد مي‌کنيم قبل از سفر تمامي برنامه‌هاي خود را به‌روزرساني کنيد. اين کار باعث مي‌شود هکرها نتوانند از اين نقطه ضعف سيستم شما براي ورود استفاده کنند.

در مرحله بعد در صورت مشاهده پيغام‌هاي به‌روزرساني به آنها اطمينان نکنيد، بلکه با استفاده از VPN به سايت مرجع آن برنامه مانند Adobe Flash وارد شده و از صحت آن پيغام اطمينان حاصل کنيد.

نکته بعد اين‌که با نصب برنامه امنيت اينترنتي Internet security software با اطمينان بيشتري وبگردي کنيد.

سرانجام اين‌که امکان دزدي اطلاعات از سوي هکرها در فضاي مجازي هميشه وجود دارد، ولي از آن مهم‌تر قرار دادن رمز عبور روي رايانه و رها نکردن آن در محل‌هاي ناامن است. صرف اين‌که در اتاق هتل محل اقامت شما بسته است، رايانه خود را در دسترس خدمه هتل قرار ندهيد.

 به گزارش «پايگاه خبري پارس پرس », جالب است بدانيد دزدي اطلاعات هميشه از سوي افراد بزهکار صورت نمي‌گيرد. طبق اسنادي که سال گذشته افشاگر بزرگ، ادوارد اسنودن در مجله هفتگي Der Spiegel آلمان چاپ کرد، آژانس اطلاعات انگليس از شيوه‌اي مشابه Darkhotel‌ها براي رسيدن به اهداف خود استفاده ‌کرده است.

بر اين اساس، اين آژانس در پروژه Royal Concierge، با همکاري بيش از ۳۵۰ هتل معروف در سراسر جهان ورود و خروج ديپلمات‌ها، مکالمات و ارتباطات آنان را زير نظر داشته است. اين کار با ورود ديپلمات‌ها و به محض ورود نام آنها در رايانه اين هتل‌ها صورت مي‌گرفته است.

بنابراين يکي ديگر از راه‌هاي جلوگيري از افشاي اطلاعات مي‌تواند استفاده از اينترنت 3Gو 4G تلفن همراه باشد که امنيت بالاتري نسبت به اينترنت بي‌سيم هتل‌ها دارد. در اينترنت تلفن همراه، امکان اين‌که هکرها با ايجاد صفحات تقلبي، رمزهاي عبور و اطلاعات بانکي شما را بدزدند، به حداقل مي‌رسد. مزيت ديگر آن برخلاف شبکه اينترنت بي‌سيم هتل‌ها، امکان اتصال به اينترنت بدون واسطه است.
*جام جم

 

« کپي برداري فقط با ذکر نام سايت مجاز مي باشد»


تاریخ ارسال پست: شنبه 22 آذر 1393 ساعت: 22:33
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش